Apa Yang Anda Patut Tahu Mengenai Aromaterapi

Apa Yang Anda Patut Tahu Mengenai Aromaterapi

Apabila anda bau bunga segar dari taman, anda dihantar fikiran gembira dan mood anda boleh menjadi lebih baik. Ketika melewati tempat pembuangan sampah dan bau sampah rosak dan busuk, maka anda merasa bertentangan dengan tepat. Contoh-contoh ini adalah berkaitan dengan keseluruhan konsep aromaterapi, satu alternatif terapi fizikal dan mental yang disebabkan oleh penggunaan aroma dan sistem pencium kami.

Apakah Aromaterapi?

Aromaterapi adalah sebenarnya satu bentuk perubatan alternatif yang meningkatkan kesihatan, meningkatkan fungsi kognitif, menggalakkan penyembuhan dan mengeluarkan perasaan yang baik. Ia kini diterima di pelbagai pelusuk dunia sebagai satu cara yang berkesan untuk menggalakkan kesejahteraan umum seseorang. Ia adalah semula jadi dan tidak invasif dalam alam semula jadi jadi ia adalah umumnya selamat untuk kesihatan keseluruhan dan kesejahteraan. Ia terutamanya menggunakan minyak pati tumbuh-tumbuhan aromatik dan dilakukan oleh aromatherapist yang. Ia boleh menjadi satu bentuk alternatif atau pelengkap rawatan. Ia adalah alternatif kerana ia boleh mengambil tempat rawatan yang mudah seperti rawatan keadaan kulit tertentu. Ia adalah pelengkap kerana ia boleh digunakan dengan rawatan umum yang lain seperti menggunakan aromaterapi untuk meringankan kesakitan selepas mempunyai gigi ditarik keluar.

Apa yang perlu Tahu Mengenai Minyak Essential

Aromaterapi terutamanya menggunakan minyak pati tumbuh-tumbuhan aromatik seperti bunga, rumput, buah-buahan, akar dan pokok. Penyulingan digunakan dalam mengeluarkan minyak daripada tumbuhan. Oleh kerana ini boleh menjadi satu proses yang kompleks, ia kini diterima secara meluas untuk hanya membeli minyak aromatik sedia untuk digunakan dari kedai-kedai kesihatan, klinik dan juga kecantikan dan percutian spa. Ia juga boleh menjadi sangat mudah untuk membeli minyak aromatik yang boleh digunakan dalam sesi aromaterapi daripada kedai dalam talian.

Apakah Kebaikan Aromaterapi?

Ini sejenis khas terapi dikenali untuk membantu mendorong kesihatan yang lebih baik dan kesejahteraan umum. Walau bagaimanapun, ada yang mendakwa bahawa ia tidak boleh benar-benar menyembuhkan penyakit-penyakit yang serius. Walaupun begitu, masih terdapat banyak manfaat yang anda boleh mendapatkan dari aromaterapi. Berikut adalah sebahagian daripada mereka:

1. memberi tenaga - Berguna selepas hari yang memenatkan
2. melegakan otot dan melegakan ketegangan otot - Berguna selepas mengenakan tenaga fizikal yang banyak
3. Memperbaiki tidur - Berguna apabila anda mahu mengambil tidur yang lebih baik dan kualiti
4. Mengurangkan keradangan - Tidak boleh digunakan pada luka langsung
5. Aids peredaran darah - Juga membantu dalam mengekalkan sistem kardiovaskular yang baik
6. Membunuh jangkitan bakteria - Berlaku apabila minyak pati anti-bakteria yang digunakan
7. Melegakan sakit kepala - Berguna selepas kerja hari yang panjang atau kajian
8. Mengawal pengeluaran hormon - Salah satu contoh adalah pembebasan "hormon gembira" dengan itu membantu dalam meningkatkan mood
9. Merangsang sistem imun - Berguna jika anda mahu untuk melawan dan dilindungi daripada penyakit biasa
10. Meningkatkan tona kulit - Bukti faedah estetik sesi aromaterapi

Walaupun aromaterapi penuh kepakaran yang dibuat di klinik berlesen, rumah urut dan spa, anda juga boleh melakukannya di rumah. Anda boleh mengamalkan tabiat santai dan penyembuhan ini dengan mempunyai minyak pati bersedia di rumah anda. Bayangkan yang bertenaga semula dan digiatkan semula dengan aroma aromaterapi selepas tekanan hari yang panjang dan ketegangan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar