Minyak Essential Angkat Tenaga anda - The Power of Citrus Campuran

Minyak Essential Angkat Tenaga anda - The Power of Citrus Campuran

Tindakan mudah menggunakan minyak pati limau berasaskan boleh membantu meningkatkan tenaga dan meningkatkan fokus mental.

Minyak pati daripada buah-buahan sitrus seperti limau gedang, oren, tangerin dan mempunyai ciri-ciri yang secara semula jadi meningkatkan mood dan tenaga. Kekerapan bertenaga atau "nota" kerana ia kadang-kadang dipanggil dalam aromaterapi, campuran limau mencergaskan tenaga kepada:

* Meningkatkan penumpuan terutama pada tugas-tugas mental yang membosankan.
* Meningkatkan mood emosi dan mengangkat sebelah kemurungan.
* Meningkatkan negeri terjaga dan kecergasan fizikal.

Cara mudah untuk menikmati lif semula jadi ini adalah dengan meletakkan tisu di dalam kereta anda yang mempunyai sitrus minyak pati. Kemudian, apabila anda memandu semasa hari anda, anda secara semulajadi para tenaga anda. Ramai pelanggan saya yang pemandu lori jarak jauh menggunakan teknik ini untuk berjaga ketika menyampaikan beban lewat malam, dan bukannya untuk memunggah pada kafein.

Beberapa kedai makanan kesihatan menjual peresap kereta yang boleh dipasang ke dalam pemetik api rokok. Ini gaya penyebaran memberikan kesan yang lebih sengit, jadi pastikan bahawa mana-mana penumpang tidak sensitif dengan aroma atau mereka mungkin akan mendapat sakit kepala.

Cara lain untuk meningkatkan tenaga dengan minyak pati mencairkan minyak dengan minyak pembawa seperti safflower atau minyak badam dan menggunakan minyak untuk titik akupuntur untuk tenaga seperti St.36, yang terletak di bahagian luar kaki di bawah lutut.

Walau bagaimanapun, pastikan anda tidak meletakkan minyak sitrus di kawasan kulit yang akan terdedah kepada cahaya matahari, kerana minyak sitrus boleh meningkatkan photosensitivity dan boleh menyebabkan ruam atau luka terbakar pada kulit apabila terdedah kepada cahaya matahari.

Di rumah, anda juga boleh meresap minyak sitrus dengan lilin tradisional atau peresap elektrik. Di lebih banyak tempat awam, hanya membawa tisu direndam dalam minyak pati dalam beg plastik yang tertutup dan menghidu sekali-sekala.

Ini membolehkan bau dari meresapi udara memberi kesan kepada orang lain yang mungkin tidak ingin mengalami aroma.

Satu lagi cara untuk mengintegrasikan penggunaan minyak pati limau adalah untuk menambah beberapa 10 titik minyak kepada 16 oz air dalam botol semburan, goncang dan spritz udara untuk satu cara semulajadi untuk menyegarkan ruang anda.

Sebahagian besar minyak sitrus juga melaksanakan kewajipan berganda dengan bertindak sebagai agen pencuci di samping meningkatkan tahap tenaga dan mood.

Apabila digabungkan dengan bahan-bahan semulajadi seperti cuka dan air, minyak sitrus boleh menggantikan kebanyakan pembersih berasaskan kimia di rumah anda.

Oleh itu, rumah anda menjadi bersih dan berkilau, semasa anda juga meningkatkan tenaga dan menaikkan semangat anda.

Resipi untuk Pembersih Semula Jadi:

1 16 oz botol semburan

Isikan botol dengan 8 auns cuka suling, 8 auns air, dan 20 titik minyak oren.

Anda juga mungkin ingin menambah 4 titis thyme, 5 titik rosemary, dan 3 titik cengkih untuk membantu topeng bau cuka.

Goncang dan digunakan untuk membersihkan bilik mandi, dapur dan mirrors.Keep dari capaian haiwan dan kanak-kanak kerana beberapa minyak pati adalah toksik untuk menelan dan akan mewujudkan kecewa pencernaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar