Hiperhidrosis axillary Rawatan - Pilihan Anda

Hiperhidrosis axillary Rawatan - Pilihan Anda

Axillary Hiperhidrosis adalah istilah perubatan untuk berpeluh pada ketiak. Orang yang mengalami keadaan ini mengalami berpeluh berlebihan di kawasan ketiak, ini seterusnya mengakibatkan markah peluh memalukan dan mengotorkan pakaian. Ini adalah keadaan yang amat memalukan dan juga boleh menjejaskan kehidupan sosial rakyat yang mengalami masalah ini.

Ia adalah penting untuk mendapatkan rawatan hiperhidrosis axillary kerana dua sebab. Pertama, orang yang tidak dapat melaksanakan atau perempuan tugas dengan baik. Kedua, peluh adalah kawasan yang sesuai untuk pembiakan bakteria yang menghasilkan bau badan dan itu adalah rasa malu sosial yang besar.

Terdapat pelbagai jenis rawatan hiperhidrosis axillary didapati:

Ubat-ubatan oral dan minyak sapu yang boleh ditetapkan sebagai rawatan axillary hiperhidrosis. Deodoran yang mengandungi aluminium klorida adalah pilihan yang biasa, bagaimanapun memberikan hasil jangka hanya pendek.

Iontophoresis adalah satu lagi kaedah untuk mengubati masalah ini. Ketiak terdedah kepada larutan elektrolit dan arus elektrik yang rendah digunakan. Ini membantu dalam mengurangkan pengeluaran peluh, ia mempunyai kadar kejayaan yang baik tetapi boleh memerlukan rawatan yang kerap, sekurang-kurangnya pada awal terapi.

Suntikan Botox juga satu pilihan, namun mereka adalah mahal dan agak menyakitkan, suntikan ini memberi kelegaan yang tahan lama - sekurang-kurangnya 4-6 bulan.

Pilihan terakhir adalah pembedahan dan ia boleh menyediakan anda dengan keputusan jangka panjang.

Jika anda lebih suka penyelesaian yang lebih semula jadi (saya mengatakan bahawa ini semua rawatan yang disebutkan di atas mempunyai kesan sampingan yang agak serius), kemudian cuba menggunakan cuka epal, madu organik dan teh sage segar. Setiap campuran 2 sudu cuka sider epal dan 2 sudu besar madu organik dan minum pasti kejayaan pukulan hari. Bagi bijaksana membuat teh dan minum 3-4 cawan sehari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar