Gunakan Ginger Sebagai Remedy Cold Asli

Gunakan Ginger Sebagai Remedy Cold Asli

Apabila ia datang kepada herba dan ubat selesema semulajadi, halia adalah raja. Dalam hampir setiap negara, halia digunakan sebagai sejenis ubat untuk penyakit. Anda sebenarnya boleh menggunakan akar halia untuk loya, batuk, dan sakit tekak.

Sesetengah orang juga menggunakan akar halia untuk menjaga diri mereka bertenaga. Secara peribadi, saya minum teh halia semasa musim sejuk kerana rasanya yang hebat, dan pastinya baik untuk anda. Pada asasnya, apabila orang bercakap tentang mengambil halia, mereka kebanyakannya bermakna teh halia. Teh halia adalah cara yang paling biasa untuk mendapatkan halia anda.

Ia benar-benar mudah sebenarnya. Apa yang kebanyakan resipi panggilan adalah sedikit dihiris akar halia (pastikan anda menghilangkan semua kulit yang pertama) dan tuangkan sedikit air panas ke atasnya dan curam itu. Halia cenderung untuk menjadi benar-benar kuat, jadi pastikan anda juga menambah beberapa madu supaya anda tidak akan dapat dikuasai oleh rasa.

Minum teh halia kerap adalah salah satu perkara yang terbaik yang anda boleh lakukan untuk kesihatan anda. Teh halia akan memberikan anda lebih tenaga, membantu sistem penghadaman anda, dan yang paling penting, membantu anda menghilangkan selsema jauh lebih cepat. Saya digunakan untuk mencapai untuk batuk dan ubat sejuk apabila Aku sakit, tetapi sekarang saya mencapai akar halia untuk membuat beberapa teh sebaliknya. Apa perbezaan ia dibuat.

Terdapat beberapa faedah lain yang halia memberikan bahawa saya telah tidak dijelaskan lagi. Jika saya belum yakin anda untuk mula menggunakan halia lagi, maka kehendak ini.

Halia membantu dengan mabuk dan akan membantu dengan keradangan dan kesakitan kronik. Anda juga boleh menggunakan halia untuk membantu dengan bantuan pedih ulu hati dan demam pagi.

Juga ia adalah penting bahawa anda tidak keterlaluan dengan halia. Anda tidak boleh makan atau makan terlalu banyak halia atau anda kemungkinan besar akan berasa mengantuk atau pening. Jika anda berlaku untuk mengambil terlalu banyak halia, kemudian hanya berehat dan tunggu sehingga gejala pudar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar