Menyembuhkan Perubatan Untuk Hiperhidrosis

Menyembuhkan Perubatan Untuk Hiperhidrosis

Hiperhidrosis juga dikenali sebagai peluh berlebihan dalam bahasa yang mudah. Masalah peluh berlebihan berlaku paling kerap di sekeliling kaki, tangan, ketiak dan / atau muka. Dengan kemajuan dalam terapi perubatan, terdapat pelbagai penawar untuk hiperhidrosis. Sebahagian daripada terapi ini menawarkan penangguhan sementara dan beberapa pelepasan kekal.

Antiperspirants adalah alat bantuan topikal yang bekerja untuk ringan kepada sederhana kes berpeluh berlebihan. Rawatan ini menghalang kelenjar peluh dan memberikan kelegaan sementara dan perlu digunakan setiap hari. The antiperspirants yang mengandungi aluminium klorida hexahydrate benar-benar berkesan.

Botox atau botulinum protein toksik perlu diambil dalam tempoh masa dalam bentuk suntikan. Dadah ini melumpuhkan saraf yang mendorong kelenjar peluh dan ini berhenti peluh. 15 hingga 20 suntikan dari tempoh 7-16 bulan perlu diambil - kesalahan rawatan ini adalah kos dan hakikat bahawa Botox adalah sangat beracun.

Iontophoresis adalah satu proses yang seketika goncangan kelenjar peluh dengan kuantiti yang kecil elektrik. Tangan atau kaki mangsa perlu dipelihara dalam kuali cetek dipenuhi dengan air yang mempunyai elektrik yang rendah selama 15-30 minit selama 10 hari. Terapi ini memerlukan preskripsi.

Liposuction adalah prosedur di mana peluh dan lemak kelenjar dikeluarkan dari ketiak. Ia dilakukan dengan memberi bius setempat. Ini adalah rawatan yang sangat berkesan tetapi boleh menyakitkan dan mahal.

Endoscoptic Thoracis simpatektomi atau ETS adalah satu prosedur untuk merawat tangan atau berpeluh ketiak. Ia dilakukan di bawah bius tempatan. Pakar bedah perlu mengurangkan atau memusnahkan laluan saraf yang mengakibatkan kelenjar peluh. Jika pembedahan itu berjaya maka tidak akan ada peluh dari bahagian yang dirawat selama-lamanya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar