Menjadi Pengamal homeopati

Menjadi Pengamal homeopati

Terdapat sebab-sebab yang berbeza mengapa orang akan memilih untuk menjadi homeopati. Untuk satu, homeopati adalah tentang mengembalikan keseimbangan badan, meningkatkan sistem kekebalan tubuh dan meningkatkan kesihatan secara keseluruhan dengan menggunakan ubat-ubatan semula jadi. Mereka yang telah menikmati faedah homeopati, berniat untuk mempelajari terapi homeopati supaya mereka dapat berkongsi sistem perubatan yang mengubah kehidupan mereka.

Pengamal homeopati adalah orang yang akan menetapkan dan mentadbir ubat-ubatan homeopati kepada pesakit. Pengamal homeopati bukan sahaja berpengetahuan dalam homeopati, tetapi mereka juga dikehendaki oleh kerajaan negara untuk memiliki lesen doktor dan mengamalkan perubatan konvensional atau tradisional. Pengamal bukan sahaja menetapkan ubat-ubatan, mereka juga terlibat dalam meningkatkan kesedaran pesakit, mengajar pesakit mengenai gaya hidup yang betul, pesakit pendidikan tentang diet yang betul dan menjadi penasihat.

Ia adalah penting untuk mengenal pasti jika pengamal homeopati adalah seorang pengamal homeopati yang berkelayakan dan profesional. Terdapat latihan dan pendidikan yang pengamal mesti berupaya untuk menyelesaikan. Selain daripada ijazah perubatan, ada juga Diploma dan Sijil Kursus untuk terapi homeopati.

Jika anda ragu-ragu tentang latar belakang pengamal homeopati anda akan, anda boleh menyemak lesen profesional dengan Pusat Kebangsaan Homeopati, Majlis untuk Pensijilan dan Akademi Homeopati Perubatan Naturopathic, dan Amerika Institut Homeopati.

Beberapa mitos mengenai homeopati akan mengatakan bahawa doktor dan pengamal adalah seperti doktor ahli sihir. Mereka akan mencampurkan herba semula jadi yang berbeza sebagai ubat dan beberapa mitos juga akan berkata bahawa mereka akan melaungkan manakala mencampurkan ubat. Ini akan menjadi kes itu dengan beberapa pengamal yang "diri mereka" dan tidak profesional.

Dalam terapi homeopati sebenar, pengamal akan semua akan mencampurkan, mencairkan dan kuat berjabat bahan. Proses ini dipanggil potentization dikatakan mampu mengubah tenaga dalam bahan. Perubahan ini akhirnya akan membantu dalam pemulihan diri. Pemulihan diri adalah satu lagi faktor penting dalam terapi homeopati, itulah sebabnya pengamal akan sentiasa melibatkan pendidikan pesakit.

Latihan dan pendidikan akan mengambil banyak masa dan boleh menjadi mahal. Terdapat program-program pelesenan dan kursus-kursus yang boleh didapati untuk mereka yang berminat. Terdapat juga sekolah-sekolah homeopati yang terletak di negeri-negeri yang berbeza, anda boleh menyemak Kebangsaan Pusat Homeopati untuk pejabat sekolah-sekolah ini.

Pembelajaran tidak berakhir selepas latihan atau program pensijilan, perantisan adalah digalakkan. Bekerja dengan pengamal ditubuhkan pastinya akan membantu anda mempunyai pengalaman hands-on dan belajar daripada mentor. Selain itu ia juga penting untuk bekerjasama dengan pakar pemakanan dan ahli tulang. Anda juga boleh merawat ini sebagai latihan hospital.

Apabila membina hubungan atau menghadiri latihan dan seminar pengamal homeopati yang lain, pastikan bahawa anda membina hubungan dengan profesional yang layak. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, terdapat pakar homeopati diri mereka di luar sana. Pastikan bahawa anda akan memeriksa kelayakan mereka atau sekurang-kurangnya mendapatkan rujukan.

Sebelum anda mula mengamalkan, pertanyaan mengenai peraturan negeri. Selain daripada menjadi seorang doktor berlesen dan mengamalkan satu lagi bidang perubatan, terdapat peraturan-peraturan lain yang mungkin berbeza di setiap negeri. Anda boleh belajar ini dari edisi tempatan organisasi homeopati atau anda boleh terus berunding dengan organisasi kebangsaan untuk membantu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar