Kebaikan dan Cons Homeopati

Kebaikan dan Cons Homeopati

Kedua sistem yang paling biasa digunakan perubatan di dunia, homeopati telah mendapatkan populariti banyak di Amerika Syarikat sejak 10 tahun yang lalu. Ini alternatif kepada perubatan tradisional diasaskan kepada prinsip yang dipanggil "seperti penawar seperti," yang bermaksud bahawa penyakit boleh diubati dengan dos yang rendah bahan yang menghasilkan gejala yang sama kepada individu yang sihat.

Kejayaan ubat homeopati selama ini boleh dikaitkan dengan banyak kelebihan yang ditawarkan. Sebaliknya, sesetengah orang menimbulkan keraguan mengenai keberkesanan sistem terapeutik ini. Adakah anda mempertimbangkan rawatan homeopati untuk mengubati penyakit anda? Ia terbaik untuk mengetahui kebaikan dan keburukan menggunakan sistem perubatan alternatif ini.

Kelebihan:

1. Ubat homeopati adalah 100% selamat. Tiada kesan sampingan apabila anda menggunakan kaedah ini terapeutik untuk merawat penyakit. Malah, wanita hamil dan bayi boleh mengambil ubat-ubatan homeopati tanpa takut mendapat kesan sampingan. Ubat-ubatan ini boleh diambil dengan selamat dengan ubat-ubatan lain. Oleh kerana ubat-ubatan homeopati disediakan menggunakan bahan-bahan semula jadi, anda boleh yakin bahawa ia tidak akan membahayakan kesihatan anda.

2. Ia adalah amat berkesan. Selama ubat yang betul diambil dan pemakanan dan diet perubahan yang ditetapkan dipatuhi, seseorang boleh mengharapkan keputusan jangka panjang yang cepat, lengkap, dan.

3. Ia adalah mudah untuk mengambil. Ibu bapa akan gembira untuk tahu bahawa ubat-ubatan homeopati mudah ditadbir walaupun kepada kanak-kanak yang tidak suka ubat pahit. Kebanyakan ubat datang dalam titisan gula, tablet kecil, atau serbuk.

4. Ia tidak menyebabkan ketagihan. Sebaik sahaja anda berasa lega selepas mengambil ubat, maka anda mesti berhenti mengambilnya. Namun, jika anda merasakan tiada pelepasan, maka anda mungkin mengambil ubat yang salah.

5. Ia tidak menekan sistem imun. Ini adalah satu kelebihan yang besar kerana ubat-ubatan yang paling tradisional bekerja dengan menekan pertahanan imun badan. Sebagai contoh, ubat batuk menyekat refleks batuk anda, yang merupakan mekanisma badan untuk membersihkan paru-paru.

6. Ia adalah holistik. Kerana ia menganggap semua gejala sebagai salah satu, ia sifar dalam mengenai punca dan bukannya gejala penyakit. Oleh itu, dengan rawatan homeopati, gejala tidak akan berlaku lagi.

Cons:

1. Ubat yang betul mungkin tidak terdapat di mana-mana farmasi. Bilangan besar ubat-ubat yang digunakan dalam perubatan homeopati boleh menimbulkan masalah ketersediaan. Ini bermakna ubat yang betul mungkin sukar untuk mendapatkan dari kedai ubat, terutamanya jika ia tidak begitu biasa digunakan.

2. Untuk mengetahui ubat yang betul mengambil masa yang agak lama daripada perubatan tradisional. Ini kerana tidak ada ubat tunggal untuk penyakit tertentu atau keadaan-perubatan ubat mempunyai pelbagai gejala yang unik kepada seseorang. Faktor-faktor yang pakar homeopati melihat ke dalam, berkata sakit kepala, termasuk jenis kesakitan, keadaan di mana ia berlaku, dan perkara-perkara yang menjadi lebih teruk kesakitan.

3. Walaupun terdapat banyak pengamal homeopati, hanya beberapa pakar di atas padang. Kajian adalah sedikit dan jauh antara juga.

Memutuskan sama ada untuk mengamalkan homeopati sebagai cara anda untuk mencegah dan menyembuhkan penyakit boleh menjadi satu yang sukar. Tetapi oleh kerana ia adalah selamat, mengapa tidak mencuba?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar