Bagaimana saya boleh Hentikan Mendapatkan airsick?

Bagaimana saya boleh Hentikan Mendapatkan airsick?

Aku menderita teruk dari mabuk udara. Saya tidak takut untuk terbang, tetapi sebaik sahaja kami telah diambil kira saya pergi hijau dan mendapatkan satu perasaan yang besar loya. Saya tidak boleh makan selama penerbangan - sama ada untuk dua jam atau sepuluh. Tanda-tanda yang lebih teruk dengan menonton filem dalam penerbangan atau membaca. Saya telah mencuba pil mabuk perjalanan, tetapi yang membuat mulut saya kering.

A. Ramai orang mengalami masalah ini. Walaupun anda mengatakan anda tidak takut untuk terbang, saya percaya ini mungkin adalah punca masalah ini. Phobia tentang perjalanan udara telah meningkat terutama selepas kejadian 11 September, dengan laporan kemalangan udara yang lain dan potensi berterusan untuk pergolakan menambah kepada masalah ini.

Salah satu penumpang udara, kebimbangan utama ialah apabila kemalangan berlaku terdapat beberapa mangsa. Apabila membuat perjalanan dengan kereta, keretapi atau bot anda mempunyai pilihan untuk melompat keluar jika terdapat kecemasan. Di dalam pesawat, bagaimanapun, satu-satunya pilihan adalah untuk kekal di mana anda are.This, digabungkan dengan ketakutan sesetengah orang ketinggian, boleh membuat keadaan desperate.The gejala klasik fobia yang berdebar-debar, pernafasan cepat (hyperventilation), tangan kebas atau sejuk , kesemutan di jari, peluh sejuk pada dahi dan - masalah anda menerangkan - loya dan hilang selera makan. Sesetengah orang mengalami cirit-birit dan juga membuang air kecil tidak sukarela. Gejala-gejala ini semua menunjukkan ketakutan - serangan panik.

Travel ubat penyakit tidak mungkin untuk bekerja dalam situasi ini. Malah, mulut kering anda adalah satu lagi tanda-tanda takut. Ketakutan dan emosi yang serupa, termasuk kesedihan dan kemarahan, tidak boleh dirawat dengan ubat-ubatan, walaupun ubat-ubatan tertentu, seperti sedatif dan penghalang beta, boleh membantu mengawal them.The paling berkesan pendekatan adalah untuk berurusan dengan ketakutan melalui terapi psikologi, seperti neuro pengaturcaraan lingustic (NLP), hipnosis dan Pemikiran Terapi Medan, meditasi dan latihan fizikal seperti yoga, aerobik dan pilates. Semua ini melatih minda untuk mengatasi fobia.

Anda juga boleh mengurangkan kesan-kesan keadaan ini dengan merancang ke hadapan dan mengambil langkah-langkah yang akan membantu anda untuk bertenang

* Untuk 15 hari sebelum perjalanan anda, mengambil magnesium l50mg, yang menenangkan fikiran dan mengembalikan keyakinan.

* Untuk seminggu sebelum memulakan perjalanan, pergi ke tidur awal dan mengambil Biorefax atau Ashwanite sebelum tidur untuk berehat dan meningkatkan kualiti tidur.

* Empat hingga lima hari sebelum memulakan perjalanan, pastikan bahawa anda telah dibungkus dan telah menyediakan perkara-perkara di rumah, supaya tidak ada tergesa-gesa-saat akhir atau panik.

* Elakkan makanan dan minuman yang menyebabkan ketegangan, termasuk alkohol, kopi, garam yang berlebihan, makanan goreng, makanan berat, dan makanan manis seperti coklat dan gula-gula.

* Minum dua liter air setiap hari masih tulen.

* Berjalan di udara segar selama satu jam setiap hari.

* Amalkan pengekalan bernafas dua kali sehari selama I5 hingga 20 minit setiap kali: menyedut untuk kiraan tiga, tahan nafas anda selama tiga dan menghembus nafas perlahan-lahan untuk kiraan six.Pause selama tiga, kemudian memulakan kitaran sekali lagi. Pada mulanya, ini boleh menyebabkan anda berasa sedikit cemas, tetapi dengan amalan anda akan mendapati ia sangat berkesan.

Pada hari perjalanan anda

* Sebelum menaiki kapal terbang, mengambil masa sepuluh titik Valerian Berwarna dalam secawan air untuk menenangkan anda ke bawah.

* Apabila anda sampai ke tempat duduk, pernafasan pengekalan amalan anda. Ulangi ini semasa berlepas. Minum sips air. Cuba untuk mengambil stereo peribadi dengan anda supaya anda boleh bermain pita santai sekali pesawat itu diambil kira. Atau menala ke mendengar mudah atau muzik klasik pada sistem dalam penerbangan. Mengikuti rutin yang sama setiap kali ada pergolakan.

* Mengambil minyak pati lavender dengan anda dan taburkan sedikit pada o sapu tangan yang boleh menyedut bau setiap kali anda merasa loya. Atau anda boleh menghidu limau segar dipotong, yang mempunyai kesan menenangkan yang sama.

* Mengurut leher dan bahu dengan menggunakan ibu jari dan jari anda. Gosok sepanjang sisi leher anda terutamanya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar