Kesihatan Ketidakseimbangan

Kesihatan Ketidakseimbangan

Apabila anda berasa seperti sesuatu yang tidak kena dengan badan anda tetapi anda tidak pasti puncanya, tidak mengabaikan gejala anda. Sesiapa yang telah jatuh sakit tanpa mengetahui punca penyakit mereka akan memberitahu anda ia adalah satu pengalaman yang menakutkan. Anda mengalami gejala-gejala tidak sedar atau tidak pasti apa yang perlu dilakukan untuk menyelesaikan masalah. Apabila ini berlaku perkara yang paling penting untuk anda lakukan adalah menentukan faktor. Apakah yang menyebabkan penyakit anda? Adakah fizikal atau mental? Adakah keturunan atau menguncup? Adakah ia kecil atau besar?

Selepas berunding dengan doktor anda tidak menolak naturopath a. Para profesional dapat mendedahkan sebab asas untuk kesihatan yang kurang baik anda. Banyak kali, ketidakseimbangan dalam hormon anda, keadaan mental, diet atau kesejahteraan emosi adalah faktor-faktor yang menyumbang kepada penyakit anda. Langkah pertama dalam menetapkan masalah sentiasa mengenal pasti masalah.

Apabila ketidakseimbangan kesihatan telah berlaku, ia adalah penting untuk membetulkan peralihan. Jika ia tidak pulih masalah tambahan mungkin berlaku, yang membawa kepada komplikasi yang lebih serius. Pada ketika itu ia akan mengambil lebih banyak usaha, tenaga, masa dan wang untuk membetulkan penyakit anda. Kimia badan memainkan peranan penting dalam fungsi keseluruhan badan anda dan penyelenggaraan. Keadaan fizikal dan emosi yang seimbang membantu dalam hayat yang lebih panjang, hubungan yang lebih baik dan kerjaya yang berjaya.

Berikut adalah tujuh ketidakseimbangan kesihatan utama untuk mencegah, memantau dan address:

o Fikiran negatif dan emosi
o Alahan makanan
o Metal dan ketoksikan kimia
o kekurangan Nutrien
o Karbohidrat intoleransi
o kandidiasis dan jangkitan lain
o sindrom keletihan adrenal

A ketidakseimbangan kesihatan mewujudkan tindak balas rantai dalam badan yang memberi kesan kepada anda dari segi fizikal, mental, emosi dan rohani. Dalam badan anda, organ-organ yang membuat anda berfungsi dengan baik adalah tegang dan lemah apabila keseimbangan badan terganggu. Apabila satu organ rosak ia tidak boleh melaksanakan sepenuhnya tugas dan dengan itu menjadi paling lemah, jadi untuk bercakap. Ini link lemah kemudian perlahan-lahan mula menimbulkan masalah kepada organ-organ yang ia disambungkan. Jika dibiarkan, lingkaran bukit akan berterusan sehingga badan anda terharu dengan terlalu banyak penyakit.

Fikiran negatif dan emosi cukai minda dan akhirnya badan. Sesungguhnya mereka itu adalah ketidakseimbangan yang boleh membawa kepada kesihatan yang kurang baik. Alahan makanan adalah faktor utama dalam ketidakseimbangan kesihatan. Ramai orang tidak sedar alahan mereka supaya mereka tidak mempersoalkan apa-apa gejala yang aneh. Mereka sering kali menolak sebarang penyelewengan mempercayai mereka akan reda dari masa ke masa. Ia adalah penting untuk memberi perhatian kepada badan anda dan apa-apa isyarat ia boleh menghantar anda. Reaksi alahan berbeza-beza dari ringan kepada sederhana kepada teruk.

Pastikan anda bertanya kepada doktor anda untuk ujian alahan jika anda mengalami tanda-tanda yang anda tidak tahu puncanya. Anda juga boleh diuji untuk logam dan ketoksikan kimia, kekurangan nutrien, intoleransi karbohidrat dan kandidiasis. Semua ini mewujudkan ketidakseimbangan daripada yang boleh diselesaikan dengan mudah, tetapi akan memudaratkan kepada kesihatan anda jika tidak dijaga. Keletihan adrenal adalah sindrom sering diabaikan yang boleh menyebabkan kerosakan yang serius kepada sistem anda. Ia adalah isu yang rumit yang perlu ditangani oleh seorang pakar yang memahami kesan daripada kesihatan yang kurang baik adrenal dan kesannya kepada tubuh manusia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar